RABLA
Tractoare 2024

Află tot ce trebuie să știi despre programul Rabla pentru Tractoare 2024

Pregătește-te pentru

RABLA Tractoare 2024

Programul Rabla pentru tractoare oferă suport financiar nerambursabil pentru achiziționarea de tractoare și utilaje agricole autopropulsate. Se adresează exclusiv persoanelor fizice care au atestat de producător agricol și au activitate agricolă.

Pentru persoane fizice

Se adresează exclusiv persoanelor
fizice care au atestat deproducător
agricol și au activitate agricolă.

Cheltuieli eligibile

Tractoare sau mașini agricole
autopropulsate noi cu accesorii
agricole

Procentul de sprijin

65% sau 80% din suma totală
a achizției, care nu poate depăși
55,000 euro cu TVA

Informatiile principale din ghidul consultativ  

  • Se adresează exclusiv persoanelor fizice care au atestat de producător agricol și au activitate agricolă.
  • Valoarea subvenției va fi 65% din valoarea tractorului sau autopropulsate noi, inclusiv accesorii agricole aferente.
  • Fermierii până în 40 de ani vor beneficia de o subvenție de 80% din valoarea achiziției.
  • Ajutorul de stat numit subvenție va fi dat solicitantului sub rezerva că acesta să caseze un vehicul uzat și să achite contribuția proprie.
  • Pot fi achiziționate tractoare sau echipamente autopropulsate însoțite de utilaje. Nu se pot cumpăra, în schimb, doar utilaje; trebuie să fie însoțite și de un tractor/utilaj autopropulsat.
  • Suma totală a achiziției nu poate depăși 55.000 euro cu TVA, echivalentul în lei.
  • Utilajele noi trebuie să fie omologate RAR și să aibă Certificare Europeană.
  • După 3 ani de la implementare, trebuie să se înregistreze cu formă juridică.

Criteriile de eligibilitate ale solicitantului

  • Solicitantul trebuie să fie producător agricol, persoană fizică și să dețină atestat de producător.
  • Nu are datorii la bugetul de stat și bugetul local.
  • Va preda spre casare un autovehicul uzat personal sau prin intermediul unui cedent.
  • Va achita contribuția proprie.
  • Nu are infracțiuni împotriva mediului.
  • Nu are alte finanțări din fonduri publice.
  • Nu este în reorganizare, lichidare sau faliment.

Dosarul va conține

  • O cerere de finanțare.
  • Împuternicire notarială, dacă dosarul va fi depus de altă persoană.
  • Act de identitate valabil la încărcarea documentelor în aplicație.
  • În cazul în care împuterniciți pe cineva, actul acelei persoane.
  • Certificat de atestare fiscală de la finanțe.
  • Certificat de atestare fiscală de la primărie.
  • Atestatul de producător pe numele solicitantului, valabil.

Atenție! Aceste documente pot fi toate în format electronic, dar să nu fie documente scanate; adică să fie primite în format electronic de la autoritatea emitentă.

Pași pentru aprobare

  • a) publicarea pe pagina de internet a AFM a informaţiilor necesare demarării sesiunii de validare a dealerilor
  • b) derularea procesului de validare a dealerilor
  • c) publicarea pe pagina de internet a AFM a listei dealerilor validați
  • d) publicarea pe pagina de internet a AFM a informaţiilor necesare demarării sesiunii de înscriere a solicitanţilor
  • e) înscrierea solicitanților în program de către dealerii validați şi rezervarea sumelor aferente finanţării
  • f) aprobarea acordării ajutoarelor de stat de către AFM, în baza listelor generate de aplicaţie
  • g) implementarea proiectului
  • h) verificarea eligibilității cheltuielilor solicitate de dealeri prin cereri de decontare și virarea de AFM contravalorii acestora
  • i) monitorizarea beneficiarilor

Solicită mai multe informații